09 juni 2017

Slow life


Passande skylt. Precis så känner jag det.
Man tar sig tid att stanna och titta på "sevärdheter" i det stora och i det lilla.
Som på de senaste cykelturerna.

Fast ofrivilligt, överdrivet långsamt är inte så himla kul. Som förra veckan då jag fick punktering och hade en obrukbar pump i bagaget med följd att jag behövde promenera och leda cykeln i fem kilometer. Eller nyligen då kedjan gick av! Men då hade jag tur och fick skjuts med röd taxi efter en kilometers promenad.
Efter båda intermezzona fick jag hjälp av stans bästa cykelreparatör, hos Mong cycles. Nytt däck första gången och senast trodde jag att ny kedja skulle få mig att trampa igen. Men Stuart är en noggrann mekaniker. Och mycket duktig! Med mitt samtycke bytte han också kassett och gjorde dessutom en mängd justeringar och småreparationer. Jag hade berättat om min förestående cykeltripp i Österrike och nu är hojen i topptrim, det fick jag bekräftat på en 38 km testrunda häromdan. Och i dag testade jag mig egen status på en 58 km slinga. Inte lika fulltrimmad som cykeln men jag ger mig i alla fall godkänt.








I lugn fart hinner man fingranska omgivningen. Just nu är det Green Season och växtligheten exploderar.
Exotiska blommor ses också vid vägkanten, men alla ska man inte lukta på alltför närgånget.




Vid restaurangen Chic 39 (med SLOWLIFE) tar även husdjuren det lugnt.
Fast bakverken borde egentligen bidra till lite mer förbränning med cykeln - men skit samma.





Övriga "sevärdheter".





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar