25 november 2017

Vådlig scootertur 18 mil

En ny äventyrsrunda avklarad. Tidigare hade Veerachai Knutters , svenskar och norrmän i stan, gjort loopen på en dag. Alldeles för långt i den ruskigt kuperade terrängen tyckte jag då. I fredags gjorde jag samma runda.

Jag ville också återse dit jag cyklade för 11 år sedan och hade bestämt mig för att övernatta, därför tog jag det lugnt med flera stopp längs vägen. Men min tänkta Resort i Samoeng var stängd. Shit. Klockan var 17.40 och det blev mörkt om 15-20 minuter.

I stället för att söka annan logi bestämde jag snabbt att fortsätta hemåt. Klockan 20 parkerade jag hojen hemma och kunde pusta ut efter två timmars körning i mörker varav det mesta utan gatubelysning. Det var i alla fall kända marker och efter de branta och tvära zick-zack backarna kändes det som nästan hemma. Märkligt nog klarade kroppen av det helt okey fysiskt sett och efter sen middag var jag något så när återställd.

Elefanter, natur, människor i arbete blev belöningen fotomässigt



Första stoppet, för kaffe.
Resorten från cykelturer 2006, där jag bodde då, hittade jag inte.








 Men Elephant Camp var kvar, nu med en ny säkrare bro.




















Det är ju snart Jul, här blommar de som stora buskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar