14 januari 2018

Första promenaden på tio dagar

ISCHIAS slog till igen.
Nu i efterhand var det nog svaga tecken redan i julas. Men kunde i inte i min vildaste fantasi koppla lite ryggont till begynnande ischias. Runt nyår, då jag var på "semester" i Jomtien, blev det värre och 2-3 januari akut med sjukhusvistelse fem dagar.
Tack och lov mycket lindrigare än för drygt två år sedan. Då var jag däckat två månader. Nu kan jag alltså gå runt kvarteret redan efter två veckor.

Och snart kunna göra nya upptäcktsutflykter, och åter kunna öppna andra dörrar än min till toaletten och se andra portar i omvärlden. Till en början likt dessa arkivbilder i Old City, gamla stan i Chiang Mai:










Bakom denna märkliga port (bakom Wat Phra Singhs västra ingång) döljer sig faktiskt en bostad!

2 kommentarer:

  1. Aj då.....började just fundera vad det blivit av dig efter nyår. Skönt att du är på benen igen.
    Själv är jag i Luang Nam Tha i Laos och beräknad återkomst till Chiang Mai är 25-26 januari.
    Fortsätt krya på dig! Ses!
    /Lung Nok

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Och då hinner du hit till Fotoutställningen 20 januari - 4 februari.

      Radera