22 juli 2018

Glimrande Lotusblad med mera på variationsrik cykeltur

Det går lätt och snabbt att komma från de vanliga turiststråken i Chiang Mai.
Med scooter, eller som i detta fallet med cykel, kommer man snabbt ut till det outtömliga "Unseen Thailand".

Efter en god och stadig frukostbaguett med kaffe, serverat rakt under min säng, gled jag i väg på cykel. Lunchade på ett Griskafé, skippade ett nyöppnat poppigt kafé, tog istället en Italian soda där man tillverkade korgar och skördade Lamyai i trädgården. Tog kaffe i ett tempelkafé. Stannade vid en kanal med silverdroppar på lotusbladen strax därefter.
Ja sedan rullade det på, förbi en cykelkyrkogård och en stor folksamling vid en andedans . . .




Gaprao muu direkt från anslutande charkuteriet.











Kolla in; 8 bamsiga högtalare på högsta volym.
Deltagarna var "höga", whisky hjälpte till att sätta dem i trance.



Och allting har ett slut - och en baksida, så också nytvättade slitna jeans.

1 kommentar:

  1. Fin tur och lyckade bilder. För egen del är jag förstås mest intresserad av baguetten. Är den av den krispiga sorten, det är ju så man vill ha dem. Hur dags öppnar Under Sängen? Jag behöver komma bort från min visserligen frivilliga men väldigt tråkiga reduktionsdiet. Gotte

    SvaraRadera