20 augusti 2018

Min BANGKOK STORY augusti 2018

Jag var med på Bangkok Photographers Photo Walk i söndags. Inga bilder därifrån (kanske senare) men väl från egna vandringar dagarna före och efter.

Som vanligt mest från Chinatown.


Leverans röd läskdryck.
Applåder till fotografen? Nej hon klappar bort råttor, en längst ner i bildkant. Yö yö (många) råttor i området sa hon.


Fortfarande i bruk, här på Hualampong Railway station.


Efter ett tag såg jag att den var en munk, som kom gående på trottoaren.
Balanserade ett paket Soyamjölk. En timma senare träffade jag på honom igen.
Han hade nickat medgivande att bli fotograferad.







Själv tog jag en fika på "oförglömligt" ställe.


Dagen innan hade fotovandringen passerar här.
Då var inga "fabriker" öppna, på måndagen såg jag tillverkningen av sandaler.
Antagligen ganska ohälsosamt att andas in ångorna från starka lim.

Till slut kom jag via denna gränd tillbaka till hotellet. För dusch, utcheckning och hemresa.
Från 8e våningen. Nära Wongwian Yai BTS på Thonburisidan av Bangkok.

4 kommentarer:

  1. Det där är ingen munk, utan en vanlig slashas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då, och trasorna har han "lånat" i något tempel?!

      Radera
  2. Suveränt bildreportage! Skulle just hylla första bilden, men som tur var såg jag att det var en väggmålning som du plåtat. Sen blir man ju alltid glad när man får se bilder på fina kardanaxlar. Det är man ju inte så bortskämd med;) Vildgotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja alla smaker ska tillgodoses.

      Radera