13 september 2018

Pai inställt pga regn

En digital reseplanerare beräknar 3 timmar 25 minuter från Chiang Mai till Wat Chan Galyani Vadhana, som var mitt tänkta övernattningstopp på väg till Pai.

Vet inte om den planeringen inkluderar den kolossalt kuperade terrängen. Mitt försiktiga körsätt är definitivt inte inberäknat.
Med ett kort fikastopp hade jag använt över två timmar till Samoeng, cirka en tredjedel av hela sträckan.
Som tur var stannade jag även strax efter Samoeng för en isté och fastnade där i ett kraftigt åskregn. Efter en timma kunde jag fortsätta, en färd som då blev reträtt hem igen. Kommer inte göra om den rutten förrän i november då regnperioden bör vara över.






Gammal kulturmark - gamla vägskyltar.
Planering för jordgubbar.

På hemväg, tillbakablick mot Samoeng.

Möte på Samoengvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar