03 mars 2020

Fotovandring i Bangkok och Vasaloppet 1 mars

 
Fotovandring med Bangkoks Photographers Group, alltid lika trevligt.
Och ett sätt att upptäcka nya spännande miljöer i utkanterna av de enorma vidderna som utgör Stor-Bangkok.
Denna vandringen var på själva Vasaloppsdagen, den 1 mars. Som jag ändå kunde se stora delar av i svt play på hotellrummet. (Koppling till Vasaloppet längst ner i inlägget.)

Efter varje vandring sammanställs ett digitalt Magazine, som utkommer 10-tal dagar i efterhand.
Vi ombeds var och en att skicka in 10/20-tal opublicerade bilder att väljas ut från till detta digitala album.
Så denna post i Bloggen består av ett urval av mina övriga bilder.

Gruppfoto fotovandringen 1 mars 2020.
Fri översättning ur arrangörernas FB-sida:
"Efter en lång resa med nyss öppnade MRT linjen långt in på Thonburisidan av Bangkok mötte 57 amatörfotografer upp vid Bang Khae MRT Station redo att utforska Rim Klong Ratchamontri Community. I ett virrvarr av labyrinter med smala gränder, och kanaler som vi korsade på broar fem gånger.
Möten med vänliga människor var överväldigande, kanske det vänligaste bemötande gruppen någonsin träffat på under fotovandringarna och det var varit 89 vandringar innan detta så det säger mycket.
Det var riktigt kul och fotomöjligheterna bara fortsatte att dyka upp hela tiden . . ."



Först några bilder före och efter själva gruppens fotovandring.

Vid Hindu tempel, Bangkok.



Från Fotoutställning Katmandu Gallery.











Svårt denna gången att välja ut bilder att granskas av arrangören till digitala albumet, och som vi ombeds inte publicera innan magazinet kommer ut.
Här är mina "nästintill" bilder:










Killarna visade stolta upp sin lekplats.
Taxi.









Och så lite nostalgi. En dörr, eller hål i väggen (med myggnät) hade husnummer 256. Det påminde mig om adressen där jag växte upp i Landvetter. Då fanns inga vägnamn och än mindre vägnummer till husen. Våran gatuadress var Postlåda 256, granne med bland andra "Bobbla" och "Plåtis". (Sedermera kom också radhus i omgivningen). Nostalgin späddes på denna Vasaloppssöndag med bilden på mig från 1962, då jag lade grunden till cirka tio lopp i Fäders Spår för Framtids Segrar.
Rim Klong, Bangkok 2020.
Min stil, Postlåda 256 Landvetter år 1962.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar