20 september 2023

By the Way, byvägen (illa översatt)

Synintrycken och inriktningen vid fotografering 📷 under utflykterna varierar för varje gång. Det är tillfälligheter som styr.

Förra veckan var det mycket blått (klicka för länk) som jag fastnade för  på en cykeltur.

I tisdags bestämdes temat av en halvvissen blomma vid vägkanten.

 

Utan kamera hade jag knappats registrerat dessa motiv vid sidan av vägen, men fotografering på cykel- och scooterutflykter gör det hela så mycket intressantare. Tiden och kilometerna ute i naturen bara "försvinner" på dessa turer. Oftast utan bestämda mål, med stopp för lunch och en och annan kaffe- eller vätskepaus.

Förresten (By the Way) så gick denna turen mestadels på små byvägar. Och bilderna tagna längs vägkanten.

 

Lite trassel här och var vid sidan om.
Men vägarna väldigt fina för cykling, nästan helt utan biltrafik.




Hmm, från andra sidan fanns ett smygmål till cykelbanan.





Inte långt från lunchstället, skalbaggar till försäljning.
Det är (regn)säsong nu att leka med de krypen.



Skalbagge-fighter går till så att två djur möts på en bit sockerrör
och retas upp med hjälp av ett litet verktyg.


Vid ett tillfälle hamnade jag på en återvändsväg. Tillbaka såg jag denna klenoden:


Några motiv vid vägkanten lämtar sig bättre som svart-vitt. (Sorry Man U fans).




För Blogg-besökare som gillar hundar:


Och för dem, likt mig, som gillar Sawan Narok,
Hell and Heaven Park i Mae Jo distrikt:


Lugna, fina cykelvägar var det ja.


TILLÄGG; så här skriv jag vid tiden för "pressläggning":

Utan kamera hade jag knappats registrerat dessa motiv vid sidan av vägen, men fotografering på cykel- och scooterutflykter gör det hela så mycket intressantare. Tiden och kilometerna ute i naturen bara "försvinner" . . .

Dagen efter läste jag citat från min senaste inspirationskälla inom färgforografering.


Saul Leiter, mästare inom färgfotografering.


"Projekten" SE och fotografera ännu tydligare exempel:

här

här

och här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar