10 oktober 2023

"It´s raining Cats and Dogs"

Mer bildligt än bokstavligt i detta fallet.
Eller mer bildlikt, för att skriva det på felaktigt sätt 😉.

Det engelska idiomet "raining Cats and Dogs" betyder att det regnar extremt och ovanligt mycket. Så var inte fallet i dag. Men tillräckligt för att jag stannade och tog skydd på ett par ställen vid lätta regnskurar. Och där kom hundarna och katterna in i bilden, som jag på mitt sätt använde (förvanskade  kanske någon tycker) till rubriken.


För övrigt var det riktigt gott att kunna vara ute på cykling nästan sex timmar utan att bli helt urlakad som annars då solen bränner så man nästan kokar inombords. Distansen blev dessutom anständiga 49 kilometer.




Strax efter blomsterängarna i San Sai, som nu rustar för turistinvationen om någon månad, första stoppen för liten regnskur. Och hundarna från ett tempel intill hälsade på. De kommer dit ibland och får bröd från kafékvinnan.
Efter några hundra meter nästa skur, och nästa hund. Nu var klockan såpass att det var lämpligt för lunch. På väg dit, mer snälla hundar.


 

Lunch ute på vischan, "Can You Imagine"?
Jag kan, hittade dit för några år sedan men det var alltid stängt.
Nu vet jag bättre, de öppnar kl 12 (och stänger vid midnatt!).



Och ja, det var här rubriken kom till.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar