16 december 2023

Bland natur, "trafikfara", musik och fest

På banan 🚴 igen.

Gled omkring på Favoritstråken i San Sai på morgonen medans temperaturen var drägliga 22-26 grader. Men det mesta fotograferandet hettade till strax innan jag kom hem.


Hade tidigare hört mig till En liten trummis och fått tillstånd att plåta, men den stora bildskörden kom till vid templet Wat Naung Kham, 300 meter hemifrån. En stor grupp PA-O folk (rötter i Myanmar) var på väg till en festival och hade först samlats i templet. Jag hade tur att även lyssna mig till deras förehavanden.

 

Bilderna kommer i kronologisk ordning.





Och nu blir det kanalcykling-bilder,
där den enda trafikfaran ibland kan vara en bananklase i huvudhöjd.




Stor omlastning av paket.
Jag frågade om det var Tomten som hade lager här,
fick ett leende till svar.


Ljud lockar ofta till att nyfiket undersöka var det kommer ifrån.
Blev välkommen in att fotografera under lektionen.

Mera ljud och festlighet var det som sagt helt nära hemma.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar