20 september 2024

Officiell Photo walk Warorot Market

PREMIÄR, nja inte för mig men för Chiang Mai Photographers. Ett trevligt gäng på fem medlemmar gjorde Warorot Market nu på fredagsmorgonen.

Denna fotogruppen, nu sammanslagen med CMPG, har haft månatliga möten sedan cirka ett år tillbaka med visning och diskussioner om medlemmarnas bilder. Och nu alltså för första gången en officiell fotovandring.

Vi gjorde först ett svep förbi Flower Market och sedan in i gyttret på småvägar i närområdet, som också kan kallas Chinatown. Kaffe som avslutning på Still Coffee, fjärde våningen ovanför shopen His and Her, smakade gott under en trevlig pratstund.

Tack till Doug som passade på att 📷 när jag 📷.



4 + 4 (+ 1📷)

 







 
Taken by surprise.


Som "uppvärmning" gjorde jag en pre-walk i veckan, då jag också träffade gruppens ledare Doug Mann. Vi diskuterade lite om tänkt rutt, vilket inte är så lätt att fastställa. Bäst att gå på känsla och intuition.
 
Resultatet av min pre-walk:
 




Utsikt från kaféet Still. Våning 6 bilden ovan och från själva kaféet, våning 4.

 



1 kommentar:

  1. Har läst att det börjar bli blött även i CM. Håll kameran och dig själv torr!

    SvaraRadera