09 juni 2010

Bonusbilder



Skyltar i Thailand, på icke-originalspråk, kan ibland te sig lustiga i västerländska ögon. Dessa foton får gälla som "paus"bilder.
Jag gör ett uppehåll i bloggandet då jag byter ut hetta mot värme cirka en månad. Flyger till Munchen den 10 juni, där kompisar hämtar upp mig för vidare färd till Österrike/Italien. Behagliga cykelturer väntar i alpländernas låglänta delar.




Skyltarna "Slow Coffee" och "Live Coffee" kan man ta med ett leende, men för övrigt är det svårt att göra sig lustig över Thailändskt kaffe. Det odlas i norr på ca 1.000 meters höjd. Är utsökt gott och kan fås i många upptänkliga former och smaker. Hot Cappuchino är min favorit. Och med en Ice Coffee efter en 8-mila cykeltur blir man uppiggad att orka den sista milen också (för den initierade; som att få kaffe vid Eldris).




Trevlig sommar !!!

3 kommentarer:

  1. du berättade aldrig att du också har en blogg....nu hittade jag hit lagom till du tog semester...men jag tittar in här igen när du kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Är ett stort fan av thaiskyltar.Nej förresten asiatiska skyltar. tack för den..

    Per från The Northern Rose

    SvaraRadera
  3. Annika; Kul att du "hittade hit". Bloggen var först tänkt som komplettering till e-mail kontakter med kompisar i Sverige. Bara roligt om den når en större krets.
    Per; Du får gärna använda dem i ditt flickr album.

    SvaraRadera