01 februari 2013

Känguruhund


Kaféet i Mae On ligger nära Mae On Hospital på väg 1006,
paralellt med Highwway 1317, till/från San Kampaeng hot spring.
Jag "tvärnitade" då jag fick syn på ett kafé strax efter lunchen på 92 km rundan i tisdags. Kaffe efter maten hör ju till. Hade inte väntat mig ett fik ute i dessa ödebygder, med bakelser dessutom! Så det var bara att parkera och kliva in. Att det låg en hund vid ingången störde inte, min hundskräck är kraftigt på tillbakagång.

Inne i lokalen fanns en hund som man definitivt inte behöver vara rädd för. Den var född med förtvinade framben och kunde agera känguru när det matades. Och den tas om hand med varmt hjärta av kaféinnehavaren. Hunden vid ingången (på bilden) är pappa och normalskapt, men hundmamman är också handikappad - med bara ett fungerande framben.


 





Jag hade inga betänkligheter att klämma i mig detta mumsiga bakverk. Det var 30 km kvar att förbränna de kalorierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar