19 juni 2013

Konferens

I dag var jag på konferens hos "min" bank. Knappt 20 km utanför Chiang Mai city ligger en vackert belägen konferensanläggning och Training Center för Siam Commercial Bank. Jag har sedan ett par år en olycksfallsförsäkring i den banken och har nyligen öppnat ett bankkonto.
Jag hade ätit lunch tidigare, på ett ställe som kommer i bloggen nästa vecka. Och svängde in för kaffe efter maten. Det var inga andra gäster där så min "konferens" inskränkte sig till kafferasten. En väl så viktig del i sammanhanget. Väldigt gott kaffe förresten.
Centret har en stor restaurangdel, öppen för allmänheten. Vacker thai-inredning. Konferenssalar och rum för övernattning. Stor park med bland annat tennisbanor och swimmingpool.

Centret ligger cirka 15 km upp mot Samoeng på väg 1269.

Entrén. "Alla" gästerna fick lätt plats att parkera alldeles vid ingången.


Swimmingpoolen, utsikt från kafferasten.

Nu har jag också fått reda på platsen för en mycket speciell ceremoni. Man har börjat ordna till med tält.
Denna lugna platsen (nedan) kommer att ändra skepnad på lördag morgon . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar