26 mars 2014

Svensk TV-inspelning i Khlong Toey, Bangkok

På "tröskeln" till ett bättre liv.


Mellanlandningen i Bangkok blev ett intressant möte med Annika och hennes projekt i slummen, bland annat ett husbygge och hennes största insats Hang on Hangers, som ger ett meningsfyllt liv och inkomst till ett 20-tal kvinnor.


Extra kul att SVT var där samtidigt för att göra ett reportage.

Bara en bild därifrån, se istället stort inslag på hennes egen blogg.








 På väg tillbaka gick jag till utkanten av slummen innan jag tog taxi till tunnelbanan.
Några bilder blev det på vägen.

Ankor på "barhäng".
Cykelreparatör, som själv tillverkat apparaten för att rikta hjul. Han visade också glatt upp bild på sig själv som cyklist.

Vid Hualamphong järnvägstation var det jippo med utställning av Thailands järnvägs historia.
Med ett gammalt ånglok vid perrongerna.




4 kommentarer:

  1. Tack för fina bilderna....nu funkar min kamera igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du fick i alla fall EN bra bild med din kamera, ha ha. (Nu är jag framme i soliga Surat Thani.)

      Radera
  2. Train-chasing är en kul sport, attans vackert och pampigt ånglok ! Richard Barrow tipsade om ett nytt tåg som har dedikerade vagnar för cykeltransport, kolla länken: http://www.richardbarrow.com/2014/03/on-the-bike-train-to-ayutthaya/ I helgen som kommer går vi som har nån nytta av att manipulera med tiden över till sommartid, nattliga minusgrader lägger lite sordin på den somriga känslan dock. Njut av de södrare delarna av landet, ä'ru på väg ut på nån av öarna vid Surat Thani kanske !? Ha det jättebäst ! anser Uffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag jagar inte gamla lok, bara hamnade där. Nöjer mig med kusten norrut, får se om cykeltåget kan ta mig vidare från Hua Hin eller från Bkk. Trevlig sommar(tid)!

      Radera