03 januari 2017

Bang Boet - "mina drömmars mål"

Tidigare har jag passerat Bang Boet (ibland stavat Bang Berd) på cykelturer, men bara övernattat och vidare nästa dag.
Nu ville jag stanna och ta in atmosfären i denna lugna, rofyllda, charmiga, stillsamma, opretentiösa miljö.
En orörd pärla till fiskeby, långt från massturismens Thailand.  Första dagen fick jag dessa motiv genom kameran.

Värdparet hämtade vid Chumphons flygplats med thaifrun som säker chaufför. Mannen är en trygg  och lugn norrlänning, tidigare kock, från Ekfors, Övertorneå kommun, sju mil norr om Haparanda.   Här har man totala känslan av Homestay. www.beachthailand.se.

Mitt boende.










2 kommentarer:

  1. Vilket fynd! Verkar väldigt exotiskt, mycket mysigare än Bangkok, särskilt dagtid;) Fast kanske vattnet är för varmt? Från det ena: Kan du ta med en sån där nötplockande apa till Chiang Mai? Här är ett stort träd med massor av små frukter som borde tas om hand. Gotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae, den nöten var svår att knäcka, du får använda stege. För övrigt är vattnet kallare än varmt och ingen sol som värmer.

      Radera