12 januari 2017

Mer från Bangkok - på mitt sätt sett

I brist på aktiviteter sedan jag kom hem från utflykten i södern, en förkylning håller mig i schack, här några fler bilder från Bangkok - som jag såg det.


Kanalbåten på Khlong Phadung Krung Kasem nära Hua Lamphong Railway Station skulle gå om tjugo minuter. Ville inte vänta, i stället fick jag uppleva att det var överkomligt att promenera ända till MBK.
På taxifärden till hotellet tidigare på dagen hade jag sett fräck graffiti som jag ville plåta, vilket var största anledningen till vandringen. Kanalen korsar Rama I road, som sedan är stora stråket, med bro över järnvägen, till National Stadium och shoppinggettot.














Båda sidor av Chao Phraya bjuder på oändligt med motiv. Några ytterligare exempel:




Favorit i repris.
 







Två av festande gänget var ljusskygga typer, döljde ansiktet vid varje kort.

1 kommentar:

  1. Jättefina och intressanta bilder. Tyckte särskilt mycket om bilden från rangerbangården. Lillgotte

    SvaraRadera