11 februari 2017

Hemliga byn vid hemliga vägen

"Secret place" kom från ägarinnan av Plaow Plean Coffee shop i Gömda dalen. När jag tog lunch där på hemvägen och berättade om utflykten förstod hon direkt var jag varit. -Beautiful place, sa hon också.

Djupt nere i en dal går en man bland grödorna.

För bildens skull slutade Minnie mouse att amma sin unge. Vid byns shop och samlingsplats.
Nog mer försiktigt nyfiken är lömsk.


Locktoner
Denna gången var byskolan öde där jag brukar stanna och köpa en dricka. Snart förstod jag varför. Ett entonigt trummande lockade mig upp och in på en grusväg, och där vid en större skola var det fullt pådrag. Med lekar av olika slag till ljudet av gälla trummor. Äldre skolbarn från Waree school i Chiang Mai var på besök i två dagar, de skulle övernatta i skolan. Ett schysst initiativ.

Elever från Waree school.
Stafett med byte av trosor som "stafettpinne".







Korgboll med rörlig korg, som tillhör anfallande laget.
Lååångt hopprep.
Som mest åtta samtidigt.

Jag körde högervarv och alldeles innan stora vägen till Samoeng
har andarna till ett ståtligt, knöligt träd fått sojamjölk till middag.














Den obligatoriska "Steak burger" med potatismos hos Praow Plean.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar