04 maj 2021

Hallelujah Garden Chiang Mai

Anmärkningsvärda företeelser går fortfarande att upptäcka runt Chiang Mai.
På scooterfärd i Doi Saket, 20 kilometer nordost om stan hamnade jag i denna trädgården. Med fullt av kristna statyer.
En besynnerlig upptäckt i detta Buddhistiska land.
 
Nog för att det finns gott om kristna kyrkor i norra Thailand, men något liknande detta har jag inte sett förut.
 
Vid närmare research såg jag denna länken. Det är Katolska kyrkan som har en butik med försäljning av religiösa produkter.

Ingen människa syntes till på min rundvandring, men ett boningshus verkade bebott, med sandaler utanför dörren. Det var en söndag, så kanske vilodag hela dan.









 
Mittemot lockade ett kafé med coffee and bakery.
Det var öppet, men första dan med nya restriktioner, och bara för take away.
Hur oskyldig jag än verkade och vädjade fick jag vända utan fika.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar