06 juli 2021

Terracotta Garden at Lamphun - återbesök

Fem år sedan sist, då ihop med Chiang Mai Sunday Bicycle Club.
Nu i sällskap med två cyklister och två andra mopedister. En fin utflykt på vägar söderut 25 kilometer längs floden Ping.

Parken har sedan sist förgyllts med café/restaurang med sköna sittplatser ute bland terracotta-statyer.

Området med statyerna byggdes 1982 med influenser från Lanna, Haripunchai (Lamphun) och Khmer. Förutom tillverkning av statyer för försäljning odlas där också sällsynta Thai växter.

Bifogar en utmärkt site gjort av Zed, Per Amundsens motorcykelkompis, som ger en fylligare bild och bakgrund.

Mitt fotouppdrag blev inte var jag hoppats på. Efter ett fall slog jag sönder höger hand - och kameran. Den senare slutade helt att fungera, handen bara till hälften. Jag fick ta till mobilkameran för resterande bilder.

Väl hemma åkte jag till AV Camera repairs. Mekanikern där konstaterade samma sak, på-reglaget funkade inte. Då tog han ut och satte tillbaka batteriet och hokus pokus, kameran var okey. Min direkta tanke, och dröm, att köpa en exklusivare kamera får bli kvar på önskelistan.


 

Interiör från kaféet.

Detta motivet är orsaket till att jag ramlade när jag backade över en hög med terracottastenar.







4 kommentarer:

  1. I was saddened to hear that your camera was broken.Hope you get well soon and come back to The Terracotta Garden At Lamphun, thanks again for the review.����

    SvaraRadera
  2. Thanks again for your taking care of my wounds. Fortunately the camera was dokey when the battery came back in contact position 🙏.

    SvaraRadera
  3. Hi Gote - I too hope your hand repairs soon and your camera is stillOK

    SvaraRadera
    Svar
    1. Both are doing fine, especially the camera.

      Radera