06 december 2022

Avstickare och elegant Julkafé gjorde Blogg-inlägget . . .

Ändrade riktning flera gånger under cykelturen. Hade inget speciellt mål annat än att det var cykling som gällde denna morgonen.


 

Innan storyn tar vid, några startbilder.


Till en början blev det mest cykling, med ett undantag för fika efter 20 km i ett kafé översvällat med juldekorationer. Inte överdrivet utan gjort med stil. Aster Home Cafe hade varit öppet bara två månader. Jag frågade om de var kristna eller buddhister. Det senare, blev svaret. "Det är min syster som gillar att dekorera med Julprylar" sa brodern.


 
Från denna transistorradion kom också skön bakgrundsmusik.


"Okänd" avtagväg
Strax därefter var jag ute på Highway 1006 där det inte finns några andra alternativ hemåt. Om man inte är nyfiken och tar in och testar en okänd sidoväg. Där hände "allting" och kameran klickade och klickade; telearbetare i luften, kul mönster vid byggnader, grillning av kyckling. När jag tog en coke kollade säljaren min kamera. Han var fotograf och visade en del mycket fina bilder från sin mobil.




Thai-kombination; syateljé och drickabutik.



Kaffe efter maten blev wow
Lunch hade jag tagit på en enkel thairestaurang (50 baht) och när jag sedan såg detta häftiga kaféet, SEUA, var det ingen tvekat att stanna för kaffe igen. Servitören var, likt coke-säljaren, fotograf med utställning (porträtt och arkitektur) i det eleganta kafeet - i tre våningar.
 

 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar