23 maj 2024

Street food / Flower market - Bangkok

Två outtömliga verksamheter, här bara lite skrap på ytan. Jag hade hela måndagen på mig i Bangkok innan hemresan. Tunnelbanan tog mig till stationen innan floden Chao Phraya där jag vandrade runt i den stora blomstermarknaden. 

Tog en andhämtning i lilla caféet Farm to table med a/c och bara 7-8 sittplatser. Gick sedan fram till floden och precis då kom passagerarfärjan Chao Phraya Express, som jag tog uppströms till Thewes pier och lunchade på lokala restaurangen KHAO THA. Det verkade vara ett riktigt thaiställe, med live music varje kväll.

Med 20 minuters väntan till nästa båt tillbaka tog jag en promenad och såg en fin byggnad, Bantomsin House, som jag trodde var privat men som är öppen för allmänheten. Hade jag gått ännu lite längre hade jag känt igen mig och kunnat ta en elektrisk driven passagerarbåt på Khlong Phadung Kasem Canal till Hua Lamphong. Det får bli vid annat tillfälle.

 

Nu bilderna med, i vissa fall, tillhörande bildtexter.





Sådan herre - sådan . . .katt.

Vilken lättnad. Den tunga bördan har släppt.

 

Street food, ja.
Korv(!) i pannkakan och ångskokt kyckling.
"Kocken" lyfte tillfälligt upp locket/plåtburken för att kolla.





Genom smala gränder och förbi förvånad katt
blev jag riktigt kaffesugen vid åsynen av denna neonskylt,
men det vara vara en skylt.
 
 
 
Restaurangen vid Thewes pier.
 
. . . med utsikt över över Rama VIII Bridge.

 
Byggnad som verkar tillhöra Bantomsin House.

 Slutligen "Gröna templet" i Bangkok.

 
"Dyrgripen", min tavla från fotoutställningen i Bangkok, kom med på flyget hem.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar