14 oktober 2024

Sunday Walking street - inifrån

Märkligt hur "osynlig" jag blev när jag fotograferade bakom där säljarna håller till.

Bara vid ett tillfälle blev jag "ertappad" av en man som då tittade rakt in i kameran. I övrigt var folk så upptagna med sin shopping och diskussioner sinsemellan att de inte la märke till mig.

Säljfolken lät mig passera genom de bakre leden. Vilket dock inte var helt enkelt bland alla elkablar, deras vilstolar, kartonger, matportioner, vilomattor med mera. På många ställen var trottoaren helt blockerad, då gick jag ut på gatan för att hitta andra passager till "bakom disk".

 

Ett annorlunda och intressant
perspektiv på söndagsmarknaden.
 

Trafiken, både bilar och gående,
är tät mellan Thapae Gate och Ratchadamnern road.
Polis reglerar övergångsstället.
 




Ska jag ta denna . . .

Vad tycker du?








After shopping finns flera Tuk Tuk som väntar på att köra och tjäna pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar