25 april 2009

December 2008. Ny Lägenhet

Från koja till slott!
Boendet för November hade jag bokat redan innan flyttningen. På ett ställe jag bott en vecka under rekognoseringen tidigare under året. Men jag trivdes inte i det spartanska rummet. I stället hittade jag, under en av åtskilliga spaningsturer med cykeln, en ny fräsch, röd spaljefasad med en skylt; Apartment for rent, 65 m2. Den ligger i en smal gränd och det var rena slumpen att jag kom förbi där. Efter koll i lägenheterna - där finns bara 3 stycken - som fortfarande var under byggnation i mitten av november, och prat med värden, bestämde jag mig för att flytta dit 1:a december. Och nu - jag skriver detta i slutet av april -09, har jag väldigt svårt att flytta härifrån.
Apartment dii maak maak = lägenhet bra mycket mycket d v s lägenheten är mycket mycket bra! Bilderna är klickbara.
Den enda nackdelen är en Karaokebar snett under som STÖR med att spela med HÖG, genomträngande volym varje kväll till midnatt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar