30 april 2009

Nytt år - Tillbaka till framtiden.


Det första av (minst) tre Nyårsfirande skedde den 31 december. År 2009 inträdde. För Thailands del räknas också åren från Buddhas tid och här blev det samtidigt redan år 2552. Så när man (åter)kommer till Thailand blir det som att komma (tillbaka) till framtiden. Denna tideräkning används officiellt i många sammanhang, bl a ser man det på almanackor och skattemärken på alla fordon.




Cykelklubben firade nyåret söndagen den 4 januari med en buffe på en restaurang och bildvisning från gångna året. Intill restaurangen finns ett tempel med speciella djurinslag (se bilder).

För övrigt präglades januari, för min del, av en efterhängsen infektion i kroppen. Medikamenten inköpta i Pharmacy (apotek) hjälpte inte. Bara tiden, drygt 5 veckor, läkte tillståndet. Att det var kallare än normalt i december - januari gjorde inte vistelsen lättare. Jag frös och fick ha på mig, sweatshirt, långbyxor, strumpor samt köpa ett värmande täcke till sängen. Under ett trevligt besök av en gammal Landehofkompis med sambo, proppade jag i mig Nurofen och visade dem lite av nattlivet en kväll och omgivningen en heldag med cykel.

1 kommentar:

  1. Hej göte
    Hoppas att allt är bra med dig och att det inte är för varmt där nere. Här är det riktiga fina vårdagar. Men man längtar ner igen. Vemvet man åker kanske igen snart.
    Ha det bra
    Ingalill Åke

    SvaraRadera