01 augusti 2010

Blåvita Chiang Mai II

Chiang Mai Football Club, playing in second division

När det gäller fotboll på hög nivå i Chiang Mai är det Blåvitt som gäller. Jag gled omkring 700 Stadium för att kolla in stämmningen inför senaste hemmamatchen den 1 augusti. Då jag fick se de vackra blåvita supporterfanorna var jag bara tvungen att lösa biljett och gå in för en närmare beskådan. Alla sedvanliga ingredienserna fanns på plats; maskot, souvenirförsäljning, trummor med vrålsång, öl-uppladdning och viftande fanor. Och faktiskt mycket folk på läktaren.
Jag hann se hemmalaget ta ledningen med 1-0 genom ett vackert nickmål. För att undvika att cykla hem i mörker lämnade jag matchen efter 30 minuter. Då strömmade fortfarande publik in i arenan.
Samtidigt som jag skriver detta lyssnar jag på ett referat från webbradion som låter som ljuv musik; det "riktiga Blåvitt" leder med 3-0 efter 40 minuter.
(Det blev hemmasegrar både här, kommentar från thaivisa; An hard fought 2-1 win for chiang mai against Nakornsawan keeps the play offs looking very good. A disallowed last minute equaliser for Nakornsawan caused a few scenes at the end with the Ref being escourted off the field by the MP's and then getting pelted by water and water bottles from the away fans. Its getting more interesting every week this Thai league och där, 3-1.)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar