22 augusti 2010

Målkalas !

Gooooools !!!!!!
Det jag såg av Chiang Mai FC två veckor tidigare fick jag mersmak av. Hade läst i ett forum att några Faranger brukar träffas på en pub, Red Lion, och stärkta med några öl åka och kolla hemmamatcherna. Väl där träffade jag två engelsmän som jag fick lift med. Det blev en mäktig uppvisning - och upplevelse. Vinst med 6-0, ledning redan i första minuten. Vi satt nära de trummande och sjungande fansen. Blev bemötta med glada tillrop och leenden. Ingen ölförsäljning inne på arenan men att köpa utanför och ta med in var inga problem. Thailändarna bar lådvis men vi nöjde oss med varsin i halvlek. Trummorna blev livligare och en trumma kom så nära att stolarna vibrerade av ljudet. Nu blev laget klart för play off vilket innebär 2 ordinarie plus 5 (hemma)matcher med chans att komma upp i högsta divisionen. Framgångarna i år för stadens fotbollslag har medfört en massa sponsorer (då säsongen startade hade man inte en enda) och cheerleaders och t o m "vågen" rullar på läktaren. Det blir garanterat mer fotbollsbesök för min del.

4 kommentarer:

  1. Intressant, 6 - 0, som Chelsea ungefär. Vad hette förlorarna om sanningen ska fram? Kanske svårstavat med västerländskt alfabete:) Evert B

    SvaraRadera
  2. Ja även deras matchtröjor liknar Chelsea. Motståndarna var från Phrao. En liten stad som ligger lika mycket mellan C M och Chiang Rai som emllan C M och Fang. Kanske det skulle stavas Phryo i fotbollssammanhang.

    SvaraRadera
  3. svein Frydenlundtisdag, 24 augusti, 2010

    Bra att några blåvita lag sköter sig.IFK Göteborg fick stryk av Djurgården med 2-0
    Svein

    SvaraRadera
  4. Evert; Ursäkta, jag pajade när jag skulle nämna motståndarna. Det var Payao, som ligger mer öster om C M (och Phrao).
    Svein; vi fick revansch i Sthlm!

    SvaraRadera