22 augusti 2010

RÖD omstart

Red restart

Undantagstillståndet i en del områden, bl a Chiang Mai, är hävt. Och de Röda gjorde verkligen en rivstart. På strategiska ställen. Med möte i lördags (21 aug) vid Thapae Gate och uppföljning på söndagens Walking street. Jag råkade hamna så jag hörde en filmad intervjuv mellan Australisk tv och en ledarfigur från Bangkokdemonstrationerna (som lanserats som "rockartist"). På frågan om nuvarande regeringen skulle vinna ett kommande val, skulle ni då acceptera detta? Ja blev svaret. På följdfrågan om "gräsrötterna" skulle göra detsamma blev svaret nej, (kompletterad med en längre utläggning).














De Rödas scen vid Three Kings Monument hade "konkurrens" av en utställning och uppträdande* av Räddningstjänsten.
- *Något fräckare i mitt tycke.


2 kommentarer:

  1. Bra Chiang Mai reportage! Hur hinner du med allt? Och jag som trodde att det skulle handla om fotboll... men det blev kanske blåvit förlust?? Hälsningar från Digitallus

    SvaraRadera
  2. Fotbollen (från C M) kom ju i inlägget innan. Detta inlägget kom till medan jag lyssnade till (fotbolls)förlusten i Sthlm.

    SvaraRadera