02 december 2010

Heldagsutflykt på cykel Doi Saket - San Kampaeng.


Full day cycling cruising.

Onsdag blev en aktiv och intensiv dag. Efter frukost gav jag mig iväg på en cykeltur. En 90 km runda, delvis ganska kuperat genom bergiga områden, förbi små byar med bland annat odlingar av cypressliknande buskar. Fikade vid heta källor (100-gradigt vatten). Åt japaninspirerad mat (ris och kyckling med kallops-smak, gott, gott) senare ett mellanmål med korv och mos ! - Mums !!!
Kände mig riktigt duktig. Visste hela tiden var jag befann mig (utan gps). Hade hjälmen på. Och framför allt - hade krafter kvar, vilket gav ökat självförtroende inför söndagens 11 km cykelklättning upp till templet Doi Suthep.

Kom tillbaka i skymmningen, duschade, fick massage, hann kolla lite internet innan skidskyttet som jag kunde se från internet på min dator, lokal tid 22.25 på kvällen. Sikken bra start för tjejerna !!!
 
Hela albumet på Facebook (klicka).


Efter ca 30 km på stora vägen mot Chiang Rai, in på trevliga småvägar.
Mysigt fikaställe vid Doi Saket Hot Spring.
Korv och mos, typ gourmet, som mellanmål.

3 kommentarer:

  1. Great that you set out on so many adventures, and all with just a map! Bravo. Looks like you found a delicious meal as well!

    Happy riding!

    SvaraRadera
  2. Vad är det som händer? Ser ut som en riktig 40-årskris, 90 km på cykel. Det kan komma dryga efterräkningar, så kallad träningsvärk:)

    Imponerande är det förståss! Urban

    SvaraRadera
  3. Julia; This time not even with a map. Both the roads and restaurang I had memorized from earlier visits.

    Urban; Träningsvärk fick jag förr i tiden, då jag tränade. Nu bara jag glider omkring och njuter.

    SvaraRadera