25 juli 2014

Europaturnén, avslutningen

Det rullande huset begav sig norrut en vacker dag - med "besättningen", för sina bestyr hemmavid. Som jag har fått reda på kan bestå av bland annat cykling Backarundan respektive springa orientering i Skåne.

Omgivningarna vid Gardasjön var så angenäma - liksom vädret, att jag blev kvar där tre dagar.
Lunch i Sirmione.
Cykelförbud innanför vallgraven till yttersta spetsen.






Lazise, inte långt från Bardolino.

Efter tidig utcheckning från ett hotell cyklade jag till Verona för tågresa via Brennerpasset till Wörgl, Österrike. Väderutsikterna visade på svalare och regn kommande dagar. Hoppades ändå på såpass hyfsat väder att jag kunde cykla återstående sträckan till Salzburg. Men icke, det blev tåg nästa dag också.
Fika i Wörgl.
 
Det blev i alla fall två goa cykelturer i Salzburgs omgivningar. 
. . . glad att jag cyklade detta hållet.
Först en runda söderut . . .


Tillbaka låg nu Salzburg sydvart.
Nästa dag följde jag först Salzkammergut radweg nordost.




























Sedan var det dags att ta mig till Münchens flygplats. Vädret förbättrades ytterligare och jag cyklade 100 km med övernattning i Wasserburg och dagen efter 80 km, ända in till incheckningsdisken. Trodde det skulle ta tre dagar, men nu frågade jag om det gick att ändra flighten till en dag tidigare. På vippen att det hade gått. Plats i planet fanns men personalen kom inte in i bokningssystemet för nästa dag. Det blev hotell, regionens sista lediga rum, som tur var. Och sightseeing i München, smidigt med tåg fram och tillbaka.



Fika och kartläsning mot München.



 
Äntligen Bratwurst und kartoffelsalat.
 
. . . innan övernattning i Wasserburg.
Passerade Chiemsees norra spets . . .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar