16 december 2016

Good Morning Terra-cotta frukost

Ett lätt regn på förmiddagen, och svala 23 grader mitt på dagen.
Decemberregnet har kommit, i snitt en regndag denna månaden i Chiang Mai, och med det den svala perioden.
Perfekt promenadväder. Det lätt strilande regnet föll under min frukost i Terra-Cotta Art Café, innanför Chiang Mai Gate, en underbar pärla i "regnskog" och rofylld miljö.

Redan på söndag är det högsommar igen i "vintriga" Chiang Mai, mätt med Svenska mått. 30 grader på dagen och 17 som kyligast tidiga morgnar.



















The FACES, restaurang intill caféet.




Lååångsamt trampande. Jag knuffade på lite, som han inte märkte förrän en stund efter jag hade släppt. Jag småskrattar fortfarande när jag tänker på hans min då han tittade bakom och undrade vad hände.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar