11 mars 2017

Något i hästväg

En dag på kapplöpningsbanan var rubriken (i bloggen) för sju år sedan, då jag för första gången någonsin var på hästkapplöpning.

Nu, andra gången, premiär att också spela på hästarna. Ett gött gäng från ljugarbänkarna vid Veerachai mötte upp för några trevliga timmar tillsammans. Och extra kul att vinna när man ända spelade.
Tre lopp i rad spelade jag på. Satsade 100, 100 respektive 200 baht - och prickade in vinnarhästen i alla tre loppen! Mellanloppet till och med en liten skräll, gav 15 gånger pengarna.






Första vinstloppet.
Och första besöket med bongen  till kassan

Det smakade mer.

Hon tjoar på "hennes" häst, nummer 8.
Skrällvinnaren nr 8, som också var "min".


Plus 1.400 baht.
Nytt besök . . .






Segerraden 3-8-3 fullbordad.

Spelar man inte så vinner man inte.


Hade inget emot att besöka kassan en tredje gång.





Segermåltiden.

3 kommentarer:

  1. Va kul Göte fastän jag var på fel häst sida . Inget satsar inget vinner ...

    SvaraRadera
  2. Ofattbart, tre vinster på tre lopp! Segerfesten ser ju också strålande ut. Men kan du inte göra något åt den gamle kusens tänder, de ser ju förfärliga ut. I photoshop, menar jag.

    SvaraRadera
  3. Hahahaha....GRATTIS! Se upp för speljävulen nu bara....
    /Lung Nok

    SvaraRadera