11 augusti 2019

Hidden Village - med (låg) inträdesavgift

Hidden Village, nu på alla turistbyråers utflyktsprogram.
Jag var förbi där några gånger under konstruktionen och flera gånger efter att den öppnades ("cykelstråket" går alldeles intill) och såg fram emot att någon gång gå in i parken. För en park är det, med stora gräsytor, gångar, skulpturer, en restuarang  och framför allt stora statyer av Dinosaurier, några till och med som rör på sig och vrålar.

Tre månader innan allt var klart gjorde jag en "tjuvtitt" med detta blogginlägget (utan att se Dinosaurier-delen).

Den officiella öppnandet var i april 2017 men inte förrän häromdagen kom tillfället. Tillsammans med goda vänner tog vi lunch där efter promenad i parken. (Inträde för Seniorer 80 baht.)

Kuriosa, ett annat gömställe.
Hidden Village inte att förväxla med Gömda Dalen (Hidden Valley) eller Resorten Hidden Valley i Mae Rim.
I mars år 2012 var jag på upptäcktsfärd och hittade Resorten Hidden Valley uner uppbyggnad för första gången, då ett dolt gömställe. Jag åkte tillbaka dit augusti 2018, för att se hur ståtlig Resorten blivit. Nog var det färdigbyggd, men helt öde (några hundar hindrade mig dock att kolla på närmare håll).
Hittade en sajt som säger att Resorten är till salu, för 115 miljoner Baht! Det verkar som försäljningen riktar in sig på Kinesiska marknaden.




















2 kommentarer:

  1. Så himla trevligt vi hade det. Och tur med regnet som kom på hemvägen. Dina bilder är jättefina men undrar när du hann med att ta på kapsylerna..........

    SvaraRadera
  2. 5555....roliga bilder!!!
    /Lung Nok

    SvaraRadera