11 januari 2022

Q S Botanic Garden och utflykt till "kosmos"

Q S står för Queen Sirikit. Den alltid sevärda Botanic Garden ligger högt beläget halvvägs mellan Mae Rim och Samoeng. Ett femstjärnigt utflyktsmål.

Men för att komma till "kosmos" åkte jag vidare, förbi Pong Yaeng och in till vänster där jag fick associationer till kosmos då jag på avstånd såg ett kafé med namnet Aniara. Vid närmare koll heter stället Ainara Café, men likväl också det femstjärnigt, i kategorin små gulliga kaféer.

Blått är ju Drottning Sirikits färg.
I kombination med vitt och lite multifärger blir det
ett färgsprakande blickfång efter infarten.


En blomklocka, med visare som går runt och visar rätt tid!












Härligt med Thai som alltid ställer upp för fotografering.
Ibland också någon som ger det där extra.
 
Efter dessa exotiska växterna något så exotiskt
vid serveringen som Hot Dog, och jordgubbar förstås 🌱🌿🍓.

Vid avfärden hade alla visarna gått några varv.



I dessa trakter är det populärt att åka upp till turistiska Mon Chaem (Mon Jam).
Jag svängde av Samoengvägen åt andra hållet i stället.
Och hittade denna underbara pärla till Kafé.


 






Efter att ha varit i sjunde himlen, nåja, i alla fall bland femstjärniga resmål kom jag ner på jorden igen nära vägen mellan Mae Rim och Mae Jo. Mina Facebook-vänner har redan sett bilderna från ris-arbetarna som sätter årets första sådd, dagens pass var precis avslutat när jag passerade.



Nu kom jag på att jag var nära en favoritrestaurang. Det satt perfekt med en stor portion Pasta Pesto och en liten öl i skön miljö hos cyklistfamiljen som driver Longmon 128 coffee. Intill hade jag först passerat en Muay Thai Boxing camp.



Familjen har cyklar både till dekoration och som transportmedel.
 

👀 En helt igenom händelserik utflykt med scootern i måndags 👀.

Kul att du följer Bloggen

🙏


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar