14 juni 2022

Före och efter officiell Fotovandring i Bangkok

Det matchade så bra med tid måndag hos Svenska ambassaden för ansökan om nytt pass och Bangkok Photographers Groups Photo walk i söndags.

Nya passet räknar jag med att hämta ut i Göteborg 18-19 juli. Ja, det blir Europaresa i år, med Italien som grädde på moset.

Bilder från själva Photo walk får vänta tills gruppens Magazine är publicerat. Men mina bilder innan fotovandringen startade och de som jag tog efteråt är här till allmän beskådning.

 

Jag tog taxi till BTS Skytrain Station Krung Thonburi, där det har grävts och byggs så vattenleran syns under stålskeletten.


 

Avslutande "benet" till samlingen var en resa med Golden Line, Bangkoks kortaste, 1.7 kilometer, och enda förarlösa transportmedel.


Ändstationen, Khlong San.

Måste bara ta med denna bilden, av privat karaktär, från området vi vandrade kring. Hoppas på överseende 😉.

Soi CHIANGMAI. Här kom jag förbi också på cykel för 7-8 år sedan.

Den mycket givande officiella fotovandringen tog närapå tre timmar. Jag kunde återhämta mig med fika på ett kafé och hittade sedan en väg till floden Chao Phraya för lokalfärja till River City.

Vägen till färjan var kantad av rivningar, men jag fick försäkran att det var rätt håll.



Där inne i River City, bland all antikvariat och annan konst också dessa fantastiska bilderna från fotoutställningen People and Their World.



Härifrån gick jag genom Talad Noi och Chinatown 
till mitt hotell nära Hua Lamphong Railway Station.

 

Äter och . . .

. . . kollar på någon film.



En ICON i Chinatown, nära Talad Noi. 60 år gammal Fiat 600.


Kinesiskt tempel och floden Chao Phraya,
sett från restaurangen våning 8 River View Residence där jag lunchade.
 
Kvällssol över Bangkok där floden gör en krök runt Bang Krachao. En kanal gör faktiskt området till en ö. Denna kanalen, Khlong Lad Pho, funkar också som vattenreglering vid risk för översvämningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar