10 juni 2022

Kohandel - Bygge och Bygge - Sports Day

Händelserik cykeltur. Jag kom för tidigt, för sent och slutligen i rätt tid.

Tidig start klockan 7 och hoppades på frukost inom två timmars cykling. Men var för tidig, ingen av de tänkta restaurangerna i San Sai var öppna då jag passerade.

 

För sent kom jag till kreaturförsäljning. En plats jag passerad många gången och blev nu påmind om att detta äger rum varje fredag, men med start redan vid 4-5 tiden på morgonen. Då jag kom dit, klockan 8, var bara hemtransporten och lite eftersnack bland cowboysen kvar.






 

Till ett bygge där vackra kvinnor från Myanmar tillhörde jobbarna kom jag i rätt tid.



 

Likaså just in time till en småskola där de hade Sports Day. Äntligen kan ungar leka och träffa kompisar i skolan efter två tillstängda år.




 


Väntar på stafettpinnen, i sina vackra kläder. Kanske förstaklassare. Så ivriga att de missade kritade banan och sprang raka vägen till nästa växling. Tror personalen hade överseende med det.


 

Vid den skolan byggdes två nya klassrum, med hjälp av amerikanska ungdomar(!).




 Övriga "sevärdheter" på 42 km cykelturen i behagligt väder.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar