20 juli 2023

Begravningspyssel, söndagskafé och paraplyer

Dokumenterat på dagens (torsdag) cykeltur.

Det har varit sällsynt med bra cykelväder och därmed cykelturer för mig en längre tid. Egentligen är det regnperiod, men solsken och värme har fortfarande övertaget i norra Thailand. Inte så våldsamt varmt som i södra Europa och USA men tillräckligt varmt för att jag inte klarar av längre cykelturer.

 

I dag vaknade jag "tidigt" till mulet väder och med fuktigt på vägbanan efter nattens regn, så jag passade på. Helmulet övergick till halvmulet och via Saraphi och Bor Sang blev det 40 kilometer.

 

Några män satt vid vägkanten och knåpade med någonting.

-"Får jag ta kort?" - "Ja" sa de med leende.

Förberedelserna var för en begravning kunde jag förstå på deras kläder, speciellt hos kvinnorna som gjorde "finjusteringarna".








Glassen heter GB, men inte i Thailand.


Ett annat mellanstick med kameran blev ett andehus i ett tempelområde.

Jag hade trixat mig från Highway 1317 (nära Minigolf Resort) till Hw 1006 på småvägar och var sugen på kaffe i Bor Sang. Kom att tänka på Sunday Coffee Brew, det relativt nya kaféet vid gamla Umbrella Handicraft Center.


Själva paraplytillverkningen på denna platsen, som tidigare var så blomstrande, för en tynande tillvaro men dock med fortsatt tillverkning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar