27 maj 2012

Lång glidarrunda

En uppgift jag läst om tidig aktivitet vid 700 Stadium fick mig att gå upp tidigt i lördags. Något speciellt vid sportcentrumet såg jag dock inte. Men den tidiga starten (redan 06.45) och perfekt väder (mulet och ca 24 grader) fick mig att fortsätta och glida omkring med cykeln. Utan vidare speciellt mål blev det ändå ansenliga 93 km. Längs floden Ping stannade jag för kaffe vid ett fik som vid första anblicken såg stängt ut, men "tjuvöppnade" då jag kom. Efter en koll vid Helvetesparken där inga nya skräckisar hade uppförts kände jag stort behov att besöka de moderna anläggningarna vid Mae Jo golfklubb, både för output och input.
Fortsatte österut mot Doi Saket och sneddade på upptäcktsfärd (behövde fråga mig fram) till Bor Sang, mest känt för paraplytillverkning. Men jag cyklade in bland några gränder och upptäckte en stor möbelfabrik med fantastiska träsniderier (kanske mer om det i kommande inlägg).

Några synintryck i  bild:

 Det är aldrig långt till växt- och djurriket.


Chiang Mai´s största plockepinn-bygge . . .



. . . och fräckaste byggnad, simarenan vid Mae Jo University


Input; Kycklingfilé med grönsaker och pommes.
En moppe kommer lastad, med fint snideri.

2 kommentarer:

  1. 93 km? Du kanske hade glömt att nolla mätaren från förra turen? Det kräver ju både moral och disciplin att nolla bort gamla fina km-siffror. Själv på träningsläger i Hua Hin där man kan hitta en riktigt bra cykelaffär: det blev både ny cykelbyxa med blöja och styrstångshållare för mobilen. Nu gäller det att lista ut hur man gör för att få nallens GPS att logga de strapatsrika turerna. Fridens från Kalle PS Det var ett tag sen bangkokbrudarna hörde av sig på din blogg. De kanske fastnade på Sondhis mysdag i parken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, inget fusk. Nolltolerans gäller.
      Ett glidartips i HH; kör till Black Mountain, vik av förbi Blue Mountain vattenplasket, fortsätt förbi och gör en vänstersväng. Det blir en go' runda, ca 40(?) km (kanske ett examensprov som slutkläm på lägret).
      PS; tror du verkligen gule Sondhi kan charma svenska rojalister också?

      Radera