13 maj 2012

Tidig utgivning - av mat och guidemateriel.



Följet med elefanten och de 2.600 år gamla buddhistiska relikerna utgick från Three Kings Monument.



Tidigt dan efter var där en annan tillställning. Gick upp kl 06 för att kolla en ceremoni med mat- och andra gåvor till munkar med anknytning till projekt hos ett bergsfolk.





Unga kvinnor hjälpte till att organisera.


Returfärd i Songtaew. Med mängder av gåvor packade även på taken.





















Samma morgon fick jag tips om en sammankomst vid Nawarat Bridge. Utanför guvenörens residens invigdes ett informationscenter för turism i Chiang Mai.
Jag stannade till vid broschyrerna och plockade till mig ett antal alster. Fick erbjudande att sitta med intill guverören vid invigningsceremonin, men avböjde.
Trycksakerna är för övrigt riktigt snygga, med tydlig, klassisk layout. Texten både på thai och engelska, perfekt för träning att läsa landets språk.

9 kommentarer:

  1. Var utanför guvernörens residens i går och letade efter informationscentrat men hittade det inte. Var det något tillfälligt eller var det tänkt att vara permanent?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick det uppfattningen att det skulle vara permanent. Men man vet ju aldrig i detta landet vad som menas med det ena och det andra . . .

      Radera
  2. Jag cyklade förbi där i dag. Informations-kiosken finns kvar!

    SvaraRadera
  3. Jajamensann, i fredags fanns kiosken på plats. Det är en enkel kiosk/bod som står på trottoaren. Bemannad med en sötnos och en annan person. Verkade vara en visserligen odramatisk men helt laglig verksamhet. Man kan nog få gratis Thai-konversation där. Gotte

    SvaraRadera
  4. Gulgardisten har alldeles rätt- bilderna är himla bra! Valle

    SvaraRadera
  5. Smicker funkar bra, Susanna och Valle. Fler försök (till bra bilder) lär följa när passande händelser och motiv infinner sig.

    SvaraRadera
  6. Apropå kommentarer: Jag kan inte längre göra kommentarer till andras bloggar från Internet Explorer. Till min egen blogg funkar det men till andras bloggar måste jag koppla upp via Mozilla Firefox.
    Någon som vet orsaken . . .

    SvaraRadera
  7. Mozilla Firefox tycker jag är rätta melodin, trots att jag haft lite trubbel med denna browser på sistone. Så om du använder detta förnämliga redskap borde du ju kunna sköta både egna mästerbloggen och näppsa vildvuxna inlägg på andras bloggar. Mina problem beror egentligen på Norton Utilities. När detta betalda lilla säkerhetsprogramm fått göra sitt kalhygge så funkar inte alla internetsidor längre. Skulle tagit Bitdefender istället. Gotte

    SvaraRadera