21 februari 2015

Bildkavalkad dagtid Kinesiska Nyåret

Det började inte bra. Jag hade åkt till Bangkok för att plåta Kinesiska Nyåret där det firas allra mest i Thailand. När jag satt i hotellrummet och skulle göra lite förhandsinställningar på kameran upptäckte jag att det saknades minneskort!!!
    Panik. Hade glömt det hemma. Frågade i hotellet om de visste någon fotoaffär i närheten som hade öppet. Fick en handritad karta till butiker på Charoen Krung Road, Chinatown. Detta var på eftermiddagen innan den Stora Firardagen. Tveksamt om de har öppet sa hon i receptionen.
    Hade tur, första fotoshopen jag såg verkade stängt men jag tryckte på handtaget och dörren gick upp. Personalen, det vill säga familjen, förberedde stängning men jag fick till min lycka köpa ett SD Card, 8 GB. Resultatet kommer här och i följande inlägg.

Trafiken på Yaowarat Road tunnar ut.
After Work.


Blickar av lycka och blickar av undran.


Vilar i ett tempel.
Vilar hemma(?)



Selfie - från motorcykel !




5-åring är med i akrobatgruppen, som är samlad i en sidogränd.


. . . och lyfter. Det kommer att gå bra.
Greppar . . .
Laddar för kvällens vilda uppträdande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar