31 juli 2015

Hamnade vid Harbour

Tog scootern till hjälp idag för att kolla in var jag kom "vilse" på cyklingen häromdagen. Med motor går det mycket fortare och vips var jag utanför Doi Saket. Passade då på att åka upp till den stora dammen, Mae Kuang Dam, och reda ut begreppen hur man tar sig dit. Inte helt lätt, fick fråga mig fram en gång (när jag var rakt under fördämningen). Genom ett litet smalt grindhål kom jag på bilvägen upp till dammen. Inte förrän på väg tillbaka såg jag vägskyltarna till de BÅDA dammarna. Det är från den östra (left) dammen man kan ta cykel- och mcfärja till anslutningen Highway 1001 som går till Phrao.

Högt vattenstånd december 2012 (på väg till sjön till Phrao).
Dagens vattennivå.
HAMNEN !!

Restvatten under stora dammen.

Mannen som satt och metade fick faktiskt en liten firre, stor som en lillfinger. Den fick simma vidare.


Tillbaka tog jag en jämn slät nyasfalterad väg (som var i bedrövligt dåligt skick för några år sedan då jag skumpade fram där med cykel).


Fin cykelväg . . .

. . . ända hit.


Av en slump hittade jag den vilsna vägen. Efter ett annat högintressant besök. Kommer i nästa blogginlägg . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar