03 november 2018

Fashion show nr 1

Bland tygaffärerna i Warorot Market förberedd man för en show när jag passerade. Klockan 3 skulle det börja, och då var jag tillbaka.
Dessa värdinnorna välkomnade mig tillbaka till klockan 15.
En smal gränd hade stängts av. Bambustänger dekorerade med tygremsor i skiftande färger. Tygstycken på marken. Parasoller som delvis skyddade mot solen. Smågodis vackert dukat. Högtalare med indisk musik, ja det hela var inspirerat från Nepal och Indien. Ett vackert färgsprakande skådespel. Den första i butikens historia, troligen också i hela kvarteren. Bara att vänta tills affärsidén sprids till andra handlare i området.










Två publikbilder (kanske är på plats att notera).


Inte bara skådebröd, "varsågod" sa en Indier, som bott i  Amerika 20-tal år. Och jag tog för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar