23 september 2019

Bangkok runt på tre dagar

Inställd Photo Walk i Bangkok i början av september blev en veckas senarelagt resa till huvudstaden, för egna strövtåg. Efter tre dagars vandringar och resor med Skytrain, tunnelbana, buss, båtar och taxi fick jag ihop 123 bilder.

Avbrottet från "vardagen" i Chiang Mai passade också in med två olika fotoutställningar, varav den ena med min senaste favorit, en thailändsk fotograf med blick och sinne för humoristiska bilder helt i min smak.

Review från Time out Bangkok

Time Out says 

Artist JAD Jadsada’s playful sense of humor and unique point of view are revealed in his latest photography exhibition, POINT Of JAD, where he puts together two unrelated objects into one weirdly beautiful image.









På grund av kraftiga skyfall med åska på kvällarna blev det ingen nattvandring.
Däremot kattvandring kring Cat tower, dagtid.







Själva KATThuset,  CAT House, med reflexer från andra sidan floden.


Från boendet nära Taksin Bridge åkte jag gratis färja till ICONSIAM och vidare,
också med Shuttle ferry till River City och en annan fotoutställning.







Andra fotoutställningen, och fler katter.

 




 Dessa katter har valt matchande bakgrund. Kameleontkatter?

Det obligatoriska besöket i Chinatown.









På "att-göra-listan" här länge funnits en annan båtfärd. Från juni började en sex månader lång försöksperiod med gratis kanalbåt Chaophraya - Bang Wa. Till Bang Wa tog jag Skytrain, dit går också senaste förlängningen av tunnelbanan MRT (fast här ovan mark). En stor knutpunkt med andra ord, fast än så länge låg beläggning, framför allt på båtlinjen. Först tog jag en promenad till en hållplats på kanalen. Passerade bland annan Talat Phlu där jag bloggat från tidigare (klickbar länk).












Efter kanalerna Prasi Charoen och Bangkok Yai 
några hållplatser på floden Chaophraya.
Min påstigning.





Tillbaka vid Taksin Bridge, Sathorn Pier och Sathorn Skytrain Station.




Angkor Wat, Kambodja? Nej, Sathorn Bangkok.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar