09 december 2020

Amazed bland blomsterängar och cyklistrestaurang

Cykeltur, 42 kilometer, mellan klockan 11 och 15.30. "That´s the way, aha aha, I like it." Slow life, my melody 😎.

Amazed = i betydelsen förbluffad, häpen.

Tänkte skippa Design week i stan och bara glida omkring på landsbygden. Men det blev både och.


Efter kaffe hos 86-åriga kvinnan, där katten åt rester från bordet, cyklade jag förbi flera blomsterarrangemang, Flower Parks. Kvinnan är på målningen cirka 20 år yngre.


Intill kaféet, denna byggnaden:



Hade ingen tanke att betala för ett besök hos någon blomsterpark.
Kunde istället smyga in bakvägen, efter lunch hos cyklistrestaurangen.



Spagetti pesto skinka.

Dekoration av cykelfälgar.

Ställets café-trädgård.

Kocken, med utsikt över "I love Flower", sa att hela familjen cyklar.
 



Byggnaden med vita stolen som kontrast.
Blomängen är bakom halmtaket.


Detta arrangemanget, längre norrut, där jag sedan vände tillbaka hade inga besökare så vaktmannen var glad att någon kom och lät mig gå in gratis.

 
Också vid min "vändpunkt" dessa motiv:


När jag kom tillbaka till parken "I love Flower" en timma senare var där full fart med ett arrangemang som ingår i just Design week. En Fashion show för vip-gäster. Från en stor parkering transporterades gästerna i lastmopeder till blomsterparken.


Även då kunde jag gå bakvägen genom ett grindhål som gick att öppna.


VIP-gäster kräven VIP-toaett.

Kocken där jag åt tidigare vinkade glatt sekunden senare.

 Ping river på hemväg, med Doi Suthep i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar