17 december 2020

Genom trollskogen - till Huai Cho

Efter MJU Flower Festival vid Mae Jo Farm fortsatte jag till mitt egentliga mål. En vattenreservoar, Huai Chu. Vägen dit slingrar sig i flack terräng, kantad av skog med höga träd. Bara en liten stigning upp till vattenreservoaren.

Dagen efter mitt besök ser jag att "Out and about . . ." har en blänkare om både Mae Jo Farm och vidare till sjön och skogstemplet Doi Thaen Phra Luang:

And as the farm is not far from the Huai Cho reservoir, it is the occasion to make a tour, ideally by bicycle but the scooter will also give you pleasure, by visiting the temple Doi Thaen Phra Pha Luang (วัดดอยแท่นพระผาหลวง) at the top of the hill and paying homage to the reclining Buddha at the entrance of the site (https://goo.gl/maps/LLEmqKJBwZu8LP1W9).

Väl uppe vid sjön kom jag på att där har jag varit en gång tidigare, med söndagscykelklubben för kanske tio år sedan.



 

Vägen fortsätter längs sjön.
Vid entren till tempelområdet finns en liggande reclining Buddha.




 

Härifrån en brant backe upp till själva templet.






 

Här kunde jag göra en selfie 😏


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar