07 februari 2021

Cham Cha Market - en pärla utanför Chiang Mai stad

I onsdags när jag hade "hittat vilse" på cykelturen och kommit lite ur kurs hittade jag några nya fynd längs vägen. Det sista fyndet var en förtjusande marknad. Just onsdagar är det mesta stängt på Cham Cha Market, och tur var det annars hade jag nog fastnat där och inte hunnit hem innan det blev mörkt.

Det var som sagt ganska öde i onsdags, men en kaféägare, som nämnde öppettiderna, och marknadskatten var gästvänliga.

Det blev istället återbesök i lördags (det är full kommers varje lördag-söndag klockan 09-14). Kenneth var pigg på att hänga med och han blev, likt mig, helt lyrisk över stället. Se inslaget i hans FB.

Mycket skaparglädje att beskåda, köpa och inmundiga både bland hantverk, musik, kaffe- och matlagningskonster. De stora turistskarorna är saknade nu sa en av utställarna, men uppblandat med lokalbefolkningen ändå ett litet inslag av västerlänningar, förmodligen bofasta i närområdet.

Katten som mötte mig redan i onsdags blev ett återkommande och första fotoobjekt även på marknadsdagen.



Resterande bilder från i lördags, marknadshelgen.











Happy New Year 2021.

Två olika mode.



Vi träffade ett gäng studenter inom turism utanför populära restaurangen Meena.
Det blir en passande avslutningsbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar