03 februari 2021

Kanalcykling i repris, "vilse", nya fynd.

Snöskottning eller skrapa bilrutan är avlägset en sådan dag som i dag. Temperaturen håller sig "sval" på morgonen och som max upp till 32 grader. Och ännu har inte luftföroreningar stigit till extrema nivåer. Därför passade det bra med en cykeltur, som började i mitt senaste favoritområde, längs kanaler i San Sai där nysådd ris är i sin linda.

 

Efter frukosten i April var jag helt ute och cyklade i lugn och fridfull omgivning.

 

 





På hemväg när jag var på "säkra marker" och hade fått lite energi lyckades jag ändå "hitta vilse" och behövde korsa Highway 118 på obevakat ställe. Med lyckat resultat; ett kafé med Juldekorationer, ett tempel(!), och till sist en ny kolossalt stor Resort (ännu ej öppnad) med risfält-kafé.



I dessa okända marker (nåja, har nog varit där för 10-tal år sedan utan att nu känna igen mig) hade några lantarbetare slagit sig ner för lunch. Flera av dem gästarbetare från Myanmar.





Tempel som tempel. Kanske inget speciellt, men det finns väl några tempelentusiaster bland bloggbesökarna.

Mittemot templet kom dagens stora överraskning. Ett enormt stort område, som visade sig vara en blivande Resort. Dess kafé var redan öppet men jag avstod den lyxiga varianten.








 
 
Ett sista fynd var en marknad, som är öppet varje lördag-söndag.
Återkommer till det.




1 kommentar:

  1. Suveränt och intressant! Ett lyxigt kafé får man unna sig ibland. Gotte

    SvaraRadera