11 februari 2022

Parkering och matlagning i skymundan

Vad finns därinne? Jag strosade omkring i närområdet med kameran i beredskap. Såg en svart siluett långt inne i en täckt infart till en parkeringsplats. Siluettet var från parkeringsvakten, som, när jag närmade mig,  vänligt visade mig in.

En stor innergård med flera parkeringsplatser uppenbarade sig och längst in en bosättning där en kvinna förberedde mat medans tre småbarn lekte i vardagsrummet.


Vid kontoret hade mannen full koll på parkerade bilar med biljetter, klocka och noteringsblock. 10 baht för två timmar. På engelska berättade han att brunnen på gården är över 200 år gammal.

Han gjorde en städrunda, på cykel.


Det som intresserade mig allra mest var hushållet längst in.



 Lillflickan var den som först gick upp till övervåningen,
och försökte göra det coola tecknet. Pojkarna hängde på.


Klockan var snart 12, stekpannan fram och gasspisen tändes.


 



3 kommentarer:

  1. Den här bloggen bjuder ständigt på utmärkta skildringar av vardagsliv i Chiang Mai. Stort tack! Gotte

    SvaraRadera
  2. Brunns gallret har ju oroväckande stora hål, även om det vore stängt (vilet det ju tyvärr inte är).

    SvaraRadera
  3. Vardagsliv i Thailand bjuder ständigt på "farliga" situationer, framför allt sett med svenska ögon.

    SvaraRadera