24 augusti 2011

Amazing Thai Post service




Snacka om skrymmande postpaket.

Jag blev något konfunderad härom dagen då jag kollade min postbox vid Mae Ping kontoret. Inte för att det var något märkligt med mina inkommande brev. Nej, man höll på med mer avancerad postservice; paketering av en motorcykel. På min nyfikta fråga fick jag till svar att den skulle skickas som postpaket.
Amazing sa en tjänsteman. Jag kunde bara hålla med. Han tillade att man skickar dylika försändelser enbart inom landet. Men ändå; kan i fantasin se hur det skulle se ut om man rullade in en mc på ICA-posten för samma tjänst . . .

Officiell hemsida Thailand Post  (på engelska om klippet funkade).

Och det var heller ingen tillfällighet. Vid ett annan besök såg jag två vespor få liknande emballering. 

2 kommentarer:

  1. Är helt förbluffad! Undra på att beundrarposten luktar mer som bensin 95 än som Chanel 5.
    Tror du man kan sända hundarna på samma sätt? Jag vill ju inte ta med dem på bussen till Hua Hin. De är nämligen så fula i munnen att varje anständig sötnos underviker oss totalt. Nu åter till storbackuppen. Evert

    SvaraRadera
  2. Lyckliga du som har beundrarpost.
    Hundarna kan du ju ha i en stor spann (med hjul under) och dra till Hua Hin som hundspann-ekipage.

    SvaraRadera