02 januari 2012

Äntligen kunde jag säga äntligen. Flyttning.


Urblåst skal, januari -11.
Inflyttning 2 januari 2012.

Jag har flyttat tillbaka dit jag bodde tidigare. Bodde då i en stor, 65 kvm lägenhet. Men mest på grund av en dånande, vrölande, störande karaokebar i samma hus stod jag inte ut längre och flyttade ut. Kort efter  köpte hyresvärden hela fastigheten och jag tjingade att flytta in i något mindre, ca 40 kvm, lägenhet då den blev klar. Men det dröjde, och dröjde, och dröjde.  Efter att allt gammalt "blåsts ut" hände ingenting på länge, länge. Och då ombyggnaden påbörjades drog det ut på tiden. Jag började hoppas i augusti, och sedan inför varje månadsskifte. I november beställdes möbler från Ikea, Bkk. På grund av översvämningar och annat blev de försenade. Vissa delar avbeställdes och köptes härifrån, men soffa och fåtölj ska komma från Ikea, leveransbesked ännu oklart.  Men, men; på nyårsafton fick jag nycklarna och började flytta en del småsaker och i dag den 2 januari hjälpte Bengt till med "hela" (lilla) flyttlasset i sin bil. Så nu skriver jag detta inlägget från nya lägenheten, där jag bor ä n t l i g e n.

8 kommentarer:

  1. Att vänta får man lära sig i det här landet. Jag väntade i 6 månader på mitt, blev till slut osäker på om det skulle bli någon lägenhet överhuvudtaget

    SvaraRadera
  2. Grattis! Och himla bra - vilken ruta ska jag kasta grus på när det är olämpligt att ta cykeln hem efter en natt i stan? Birger

    SvaraRadera
  3. Go´kväll Birger! När du har överflöd av kvinnfolk i sällskap räcker det med att nå första våningen för en nattförare och ev. nattslaf . . .

    Ivar; man kan vänta länge i detta landet, men aldrig förgäves.

    SvaraRadera
  4. Grattis Göte.Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.Och inga pi heller förmodar jag :)

    SvaraRadera
  5. Ha ha, Svein. Spökena blev nog rädda och försvann förra gången jag bodde här och duschväggarna av glas brakade sönder med ett jättedunder.

    SvaraRadera
  6. Grattis till nya plejset som ser jättefint ut. God fortsättning också/Susanna

    SvaraRadera
  7. Ser härligt ut skönt att du fick komma tillbaks där igen
    Ingalill

    SvaraRadera
  8. Susanna och Ingalill; visst är det härligt att ha en riktig lägenhet, här kommer den goda fortsättningen att bli långvarig.

    SvaraRadera